Wednesday, February 8, 2012

2012? betul ke?

assalamualaikum... bertemu kita kembali dlam episod yang ke... "eh3x, dh2 lah tu mengarut..."
sorry,,saje je nak buat macam kat dalam rancangan realiti tv.. maklumlah, x pernah masuk tv lah katakan..
okey, entry kali ni saya nak cakap pasal hari kiamat. sahabat, hari kiamat ni pasti akan berlaku, tapi kita cuma x tau je bila ia akan berlaku. kenapa Allah rahsiakan bila ia akan berlaku? sbb..Allah nak kita sentiasa bersedia untuk menghadapinya.. supaya kita sentiasa melakukan amal ibadah kepada-Nya dengan ikhlas.

tapi kan, betul ke pasal kajian orang putih yang mengatakan kiamat akan berlaku pada 2012?.. siap buat filem "2012" lg tu. kita pon jd takut mndgrnya. betul x? tp, sebagai orang yang beriman dengan kitab Al Quran(haa,,termasuk dalam rukun iman tu), kita kena percaya bahawa Hari Kiamat itu pasti akan berlaku..Allah x bagitahu kan Hari Kiamat akan berlaku pada 2012 @ 2013 @ 2014 n seterusnye..so, kita kene bersedia.. ingat, bersedia. tapi tanda2 berlakunya kiamat sekarang sudah banyak..antaranya banyak kejadian gempa bumi.. lagipon, bumi kita ni dah tersangat tua.


jadi, kita sebagai manusia yang mempunyai matlamat tersendiri ni, mesti sentiasa bersedia. ingat, tujuan kita hidup di dunia yang sementara ini hanyalah pada satu matlamat, iaitu untuk mengabdikan diri kepada Allah..(untuk menyembah Allah yang Maha Esa)..tiada Tuhan selain Allah.
semoga kita semua termasuk diri yang hina ini mengambil iktibar akan apa2 yang terjadi di muka bumi ini.
terima kasih..

No comments:

Post a Comment

 
Blog 100% edited and touched by CIK LIMEGREEN