Monday, March 11, 2013

Indahnya

Assalamualaikum.. Jawab jangan tak jawab..

Alhamdulillah, setelah sekian lama tak menjengah blog ni, akhirnya hari ni dapat juga buka. Bukan tak mahu, tapi kekangan masa dan kesibukan line internet di UIA. Dan hari ni, disebabkan saya berada di rumah, saya boleh melawat blog saya dan blog kawan2 setiap minit dan saat. Ok, tu saja lah greeting saya. Haha..

Actually, saya nak cakap sikit saja, pasal fitrah. Fitrah ialah sifat semula jadi yang wujud dalam diri kita sebagai manusia sejak azali lagi. Kalau bayi baru lahir, dia akan menangis. Itulah fitrah bayi. Kalau lapar, kita makan. Tapi kat sini, saya nak highlight kan pasal fitrah berpasangan. Bila usia menginjak ke alam remaja, pasti kita berperasaan. Perasaan ingin berpasangan. 


Biasalah, saya pun tak nafikan yang saya juga pernah merasa seperti itu. Sebab itu kan fitrah. Tapi, kita harus tahu menjaga batas2 kita dalam perhubungan. Jangan over sangat. Lagi senang, kita harus tahan diri kita dari berpasangan. Kalau suka pada seseorang tu, pendam je perasaan tu. Tapi, lain orang lain cara. 

 Bukan apa, sudah terang lagi bersuluh, bercinta atau ber'couple' ni, banyak sangat keburukannya. Lainlah kalau kita bercinta dengan yang halal. Bercinta dengan orang yang belom lagi tentu dia akan menjadi suami atau isteri kita ni, boleh menyebabkan hati kita bergolak dek hasutan syaitan. Kadang-kadang, ia boleh menyebabkan kita menghampiri zina. Nauzubillah min dzalik. Harap-harap, kita semua terpelihara dari perbuatan keji ini.



No comments:

Post a Comment

 
Blog 100% edited and touched by CIK LIMEGREEN