Wednesday, August 6, 2014

Pinjaman pelajaran yang boleh dimohon

Bismillahirrahmanirrahim

Alhamdulillah.. Sekarang dah masuk bulan 8. Kejap lagi bulan 9 pulak. Selalunya bulan 9 ni, budak-budak degree @ ijazah @ undergraduate dah nak daftar masuk universiti.. Yeah.. Tak sabar pulak saya nak pergi UIA Kuantan 2 Sept ni. Doakan ye.. 
Cakap pasal sambung study degree ni, alangkah elok lah kan kita apply mana-mana biasiswa dan pinjaman pelajaran. Yuran universiti ni bukan hanya beratus-ratus macam yuran sekolah dulu, tapi beribu-ribu. Sangat beruntung sesiapa yang ditawarkan biasiswa. Tak menyusahkan ibu bapa, malah diri kita juga tak perlu bersusah payah melangsaikan hutang keliling pinggang selepas habis belajar kelak.

APPLICATION PINJAMAN YANG SAYA BUAT
  • Saya orang Selangor. Jadi saya mohon Yayasan Selangor. Hehe.. Jom lah mohon Yayasan Selangor. Buka laman web ni --->> http://tkwbns.selangor.gov.my/
Peringkat PengajianKadar Pinjaman (Setahun)
Ijazah (Perubatan)RM 7,000.00
Ijazah (Lain-lain)RM 6,500.00
DiplomaRM 4,900.00
SijilRM 4,000.00

 cepat mohon!



4 comments:

  1. Wahh! selamat menjalani dunia degree dik...

    ReplyDelete
  2. ade tak link untuk negeri Kelantan..lau ade share pliss :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang saya tahu, warga kelantan boleh mohon ni.. try lah.. :)
      http://ipt-online.e-maik.my/webmaik/

      Delete
  3. Maaf , saya nak tanya sikit . Saya dah dapat pinjaman ptptn tapi hanya separuh sahaja . Then , saya nak mintak pinjaman tkwbns ni . Boleh tak ? Saya sekarang belajar di politeknik sem2 diploma.

    Then , boleh tak saya nak tahu macam mana procedure nak buat pinjaman ni maksudnya lepas kita isi form kita akan dipanggil interview or macam mana ? Harap boleh membantu saya

    Thanks in advance :)

    ReplyDelete

 
Blog 100% edited and touched by CIK LIMEGREEN