Thursday, November 22, 2012

Kerja sampingan sambil belajar

Assalamualaikum dan selamat malam.. 

Malam2 cenggini terasa sangat lah boring.. Hmmm, pikir2 nak buat ye.. Rasa macam nak update cerita baru kat blog, tapi nak buat cerita ape eh.. Saya tanya adik saya, "nak buat post pasal apa ye?" Tapi dia langsung x membantu. Hmm, xpe lah adik hoi.. ^-^'
Pikir punya pikir, saya rasa nak buat cerita pasal adik saya ni haa.. Nama dia Muhammad Aidid. Nama panggilannya di rumah Edid.. Dia merupakan adik saya yang kedua. Dia x matang lagi.. Berumur 11 tahun.. Hehe.. Ni dia gambar adik saya..



Dia ni suka melukis. Entah hapa2 yang dilukisnya. Saya x minat nak ambik tahu. Tapi ada satu buku ni, selalu dia bawak ke hulu ke hilir bersama  nya. Tajuk buku tu "Lawak FA". Buku tu x dijual di mana2 kedai sebab buku tu buku rekaan dia sendiri.. Sendirian Berhad.. 
Hari tu pergi ke kenduri kahwin jiran saya, dia bawak sekali buku tu. Aaaa, nak tau cerita pasal kenduri kahwin tu, baca kat SINI ye.. Ok, saya x tahu lah kenapa dia bawak sekali buku "keramat" dia tu ke sana. Kat rumah bukannya sapa2 nak curi pon.. Hmmm, pelik2..*sambil geleng kepala.

front cover buku tu

ni dia, lukisan dia sendiri..(komik)


Kat buku tu, dia lukis sendiri dengan bantuan rakan-rakan sekepala dia. Buku tu macam komik lah gitu.. Buku tu menceritakan kisah dia dan kawan2 dia di kelas dia kat sekolah.. X nak lah story pasal cerita komik rekaan dia dan kawan2 dia tu kat sini.. Kang panjang berjeler, x ada sape pon nak baca... Hehe.. Harap awak terhibur lah eh untuk post kali ni..*buat muka penuh pengharapan  >_<
Terima kasih..

Esok saya bercadang nak tulis pasal satu benda yang ayah saya minat.. Nantikan.. Peace.. ^_^v

  • The latest : Alhamdulillah, genjatan senjata telah diambil oleh pihak rejim Israel terhadap Gaza..
  • Alang-alang tu, boleh  klik kat SINI..

No comments:

Post a Comment

 
Blog 100% edited and touched by CIK LIMEGREEN