Wednesday, January 16, 2013

Dulu dan sekarang

Bismillahirrahmanirrahim..
Subhanallah Walhamdulillah Walaailaahaillallah Allahu Akbar!!


Tengok saja lah kad matrik saya kat atas ( tolong abaikan ke"chubby"an itu ).. Haha.. Begitu ketara kan perbezaan gambar saya.. Warna kulit!! Haha.. Sebenarnya warna kulit saya tu tak lah banyak sangat perbezaan nya dari dulu. Cuma! Haa, ada cuma kat situ, cuma yang kad matrik saya yang kedua tu, masa saya ambik gambar, entah kenapa ada masalah pencahayaan. Pelik. Gambar kad matrik kawan-kawan saya semua ok. Putih melepak lagi. Saya?? Hmmm, tak tahu kenapa. Malu taw nak pakai kad matrik tu sebab muka saya hitam. 

FYI, kad matrik yang pertama tu masa saya form 1. Masa tu saya belum bermata empat lagi. Masa tu mata masih suci lagi. Sekarang mata dah kabur. Sebab tu sekarang saya kena guna alat bantuan penglihatan ( cermin mata ) untuk melakukan segala benda. Padan muka kat diri sendiri!! Sape suruh tak jaga mata baik-baik. Dan kad matrik yang kedua tu, ialah kad matrik yang saya pakai ke hulu ke hilir masa kat Pusat Asasi UIA tempat saya belajar sekarang.

Walaupun kad matrik saya yang sekarang ni, wajah saya begitu ketara KEHITAMANNYA, saya tetap pakai setiap hari. Daripada kena saman, baik saya pakai setiap hari kan. Buang rasa malu tu. Apa lah sangat perasaan malu tu jika dibandingkan dengan kehilangan duit RM 50 sebab bayar saman tu. Huh!!

1 comment:

 
Blog 100% edited and touched by CIK LIMEGREEN