Sunday, January 6, 2013

Rumah terbesar di dunia

Assalamualaikum..
Jawab jangan tak jawab, WAJIB!!


Tengok gambar kat atas ni. Dari ruang udara, gambar ni macam sebuah bandar kan? Nampak tak KEBESARAN, KELUASAN dan KE'GAH'AN nya di situ? But actually, itu ialah sebuah rumah. What? Besar gile ini rumah.. Haha.. No wonder lah kan, pemilik rumah ni Queen Elizabeth II.  Rumah ini menjadi kediamannya sejak tahun 1952. Rumah yang ibarat istana ni terletak di Windor Castle, Berkshire, England. 


Rumah yang berkeluasan 484 000 kaki persegi atau sekitar 45 000 meter persegi ini mempunyai 1000 buah bilik. Dengan mempunyai 13 ekar tanah kosong sudah membuatkan kediaman ini sungguh besar sekali. 

Fuhh,, besar sungguh!! Kalau lah saya diberi peluang untuk masuk ke dalam rumah tu, mahu saya tinjau setiap ruang. Apa yang diletaknya dalam rumah sebesar itu. Bilik ada 1000, siapa yang duduk. Pastu nak main kejar-kejar dalam rumah tu. Haha.. Tapi, siapalah saya hendak masuk ke rumah tersebut. Hanya orang kenamaan sahaja rasanya yang boleh menjejaki masuk rumah itu. Cukuplah saya hanya mengimpikan rumah yang dilimpahi dengan kebahagiaan dan keluarga yang sakinah, one day..... In Shaa Allah.. ~_~

Source = Pak Cik Google

2 comments:

 
Blog 100% edited and touched by CIK LIMEGREEN